onsdag 19 juli 2023

Hos Karin på Carl Larssongårdden


Jag har detta år inte stickat någonting på min stickmaskin, inte en enda gång. Jag behövde ett viloår för att hitta tillbaka till kreativiteten och lust till det kreativa. Jag till och med packade ihop allt som hör till maskinstickning och flyttade upp på hitta. Nu har halva året gått och jag har ännu inte riktigt hittat tillbaka. Jag har dock lagt ner en hel del arbete i trädgården där jag och för att också få användning av min kreativitet. Män…. nu börjar jag faktiskt känna en längtan. ☺️

På vår semesterresa norröver besökte vi Carl Larssongården och där blir man alltid glad över allt vackert. Där kan man bara inte låta bli att bli inspirerad. Nu på plats var det också en utställning med Karin Larssons textil i Galleri Kvarnen vilket var extra glädjande. Jag fick en sån lust nu att komma hem och fixa med ett nytt textilrum för stickmaskinen och också komma igång med vävandet. Och se man på … man har även börjat skriva i bloggen igen. Så kul!













Och så klart blev man inspirerad ute i trädgården också.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad
om du har tid med en kommentar.