söndag 28 april 2024

Slit och belöning

 I fredags var det dags för gjutning av grunden till nya växthuset. Tack vare våra fantastiska grannar som skulle gjuta ett ladugårdsgolv samtidigt kunde vi få färdigblandad betong i skopa som de så snällt körde in till oss. Jag tänkte då att det var ett ypperligt tillfälle att gjuta snabbt fler stenar på gångarna runt pallkragarna också. 

Men vilket slit det blev. Betong brinner ju ganska fort som vi vet, så det gällde att vara snabb. Det var bara att köra på tills det blev klart, ingen rast ingen ro. Jag lyfte betongplattor och stenar, Anders körde betong och fyllde på formen. Det är tungt, så med tanke på att vi gör detta att trädgården ska bli lite lättare att sköta så kändes det just då något motsägelsefullt. 



Men sen kom belöningen. Jag hade fått en resa med övernattning och Afternoon Tea på Tjolöholm i födelsedagspresent som passande nog råkade infalla sig dagen efter. Dessa två dagar var välkomna då vi fick härlig inspiration av Art and Craft i bästa miljön och skön avkoppling.





 




Den absolut sötaste vävstol jag någonsin sett fanns i Allmogebyn.

Här i Allmogebyn bodde vi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad
om du har tid med en kommentar.